måndag 18 april 2011

Bidrag från Olle igen ?

Olles telefon blev i helgen vittjad på bilder och här kommer resultatet :-) Det är det närmaste ett bidrag från Olle till denna blogg vi kommer tror jag...
Takbygge i hallen på övervåningen.. Känns som en hel evighet sen! Det är verkligen nyttigt att titta på lite "gamla bilder" för att inse hur mycket som faktiskt hänt. Här är det nu både spacklat, målat och börjar bli klart!

Dansen med golvvärmeslingorna! Det var inte för att vilja sälja mer prylar som det rekommenderas att använda en rörvinda vid förläggning av golvvärmeslingorna... Det blir ett evigt "dansande" och snurrande för att få rörbunten att vilja vridas åt rätt håll... Med mer erfarenhet så inser jag att jag skulle mätt upp slingan och kapat rörbiten.. alltid lär man sig nåt!

Ytterligare bildbevis på min dans med rören.... det värsta var egentligen alla "käftsmällar" jag åkte på för att jag ville vrida åt motsatt hållet mot rören...

Olle sågar upp trapphålet och kapar bjälklagsbalkarna. Här finns nu en trapp på plats ..

Temporär ställning över trapphålet för att spackla trapphusväggen.

Klinkerläggning i hallen under trappen. Mönsterpassning på hög nivå med numrerade golvplattor...

Trappbygget! Första delen av inbyggnaden klar - en infälld skohylla kommer att nyttja delar av ytorna... Kommande delar blir lite mer komplicerade - tur med snickarhjälp!

//Olle (via ASE)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar