torsdag 17 mars 2011

Onsdagens arbeten

 
Golvvärmeskivorna la jag redan i helgen i vårt sovrum. Igår la jag ut skenor och började förbereda för att kunna lägga slingorna. Som jag skrivit om förut är dte klurigt att få ihop alla slingor i slutändan, och jag kommer därför att köpa "hela" spånskivor och själv spåra ihop sista bitarna. Jag hoppas kunna låna en fräsmaskin från Bästisen, vi får se om de har den kvar.
Nu ligger alla skenor på plats som är fastlagda. Sista bitarna vill jag inte lägga förrän hela "pusslet" är på plats.


Sen var det dags för nästa sovrum. Ett enklare rum på så sätt att det ligger längre bort från fördelaren och färmed är rummet helt utan störning av andra slingor. Det ska "in och ut" på ungefär samma ställe, så resten kan läggas fördigt. Tyvärr hade jag inte min fin-fina kompis Sågen på plats (kvar i Olles bil) så jag kunde inte lägga sista remsan. Men den får vi fixa imorgon. Först städa av rummet och sen ut med skivorna.

Så här fint blev det!

I badrummen har rörmokaren börjat montera blandare, avslopp och toaletter. Vattnet är ännu inte påkopplat, men det börjar synas hur det ska bli. Detat är avloppen under/i kommoden i badrummet. Tyvärr är avloppet lite för stort för kommoden, så det måste justeras något.


 I bastun duschrum är taoeltten på plats. Nu saknas vatteninkoppling, tryckknappen och toasitsen.

Duschblandaren är uppsatt på nedervåningen. Det saknas själva duschhuvudet, en stor rund platta som ska skapa ett slags "vattenfall". Och så vatten då... :-) Men snart kan man duscha här!

Elcentralen är på plats och elektrikern kommer att koppla in allt detta varefter det färdigställs nu. Det är ett under att han kan hålla rena på alla tåtar...

//ASE

1 kommentar: