torsdag 21 oktober 2010

En galen kväll på Bauhaus...

I vår ambition att hitta bra produkter men till lite bättre priser fortsätter vi jakten på "fyndhörnor", utförsäljningar och kampanjer.. gårdagens raid är nog den bästa någonsin!!

Detta är en av vagnarna som blev resultatet av fynden. Vi skulle bara titta på en kommod som Olle sett erbjudande på. Vi var väl kanske lite skeptiska, men tänkte att det var värt att undersöka. Efter en del letande inne på Bauhaus så hittade vi till slut kommoden. Den var fin och kändes bra. Vi beslöt oss för att slå till. Olle gick för att hämta en vagn.

Medans han är borta kikar jag runt hörnet pch upptäcker någon slags "utförsäljningshörna"... Väl dold och utan prislappar och tydliga förklaringar börjar jag leta bland lådorna. Jag hittar en riktigt cool handdukstork, jag hittar ytterligare en kommod fast modell större till vårt stora badrum, jag hittar mängder med blandare, duschväggar och kaminer... Som ni förstår slår det slint och jag kan inte hejda mig. Fler människor kommer mot denna hörna och jag får slita och slåss för att behålla sakerna i min ägo.. haha.. nja.. det var ju bara vi där... vanliga männsikor orkar inte med fyndhörnor...




Olle kommer tillbaka och jag sansar mig något. Handdukstorken visar vara på 70 % rabatt... Vi slår till! Vi gillar den skarpt! Den stora kommoden är också 70 %! Till den hör dessutom en spegel som vi inte sett. Vi är tveksamma till den men killen som jobbar där vill verkligen bli av med den. För 300 spänn slår vi till. Tvättställsblandarna är på mellan 50-60 %  och dessutom finns en takduschblandare som är på 75 %. Vi börjar fundera på vad som är fel på sakerna... men det försvinner snabbt igen när rabatterna stiger oss åt huvudet.

Vi beger oss mot kassorna och upptäcker att det är en Tjejkväll anordnad. I och med detta faktum är det 10 % på allt om en tjej är med i sällskapet. Jag är tjej. Jag vill ha rabatt! Så vi fick ytterligare 10 % på rubbet.. Helt galet!!

Lycklig och med fullpackade bilar begav vi oss hemåt.. Att bära upp grejerna och stapla ytterligare saker hemma var inte det lättaste.. men det var de värt!!!

Total besparing? Storleksordningen 25 000 kr !!

//ASE

2 kommentarer:

  1. Shit ni är såååå grymma på att hitta bra prylar!!! Nästa gång vi behöver något ska vi skicka er, när vi själva åker brukar det tyvärr bara bli dyrare än vad vi tänkt oss från början....
    Vore så skoj om vi hann ses nåt innan vi sticker till varmare ort.... Hur ser det ut för er från nu o tom 18 nov? Har ni någon ledig lucka då vi kan klämma in en fika/lunch/middag? Kan vi inte få till det så att vi alla ses, kan väl kanske du o jag hitta på nåt?
    Stor kram till er båda! MVG i Shopping!!!
    Kram Anneli (patrik hälsar också)

    SvaraRadera
  2. Så roligt att ni hittar det ni behöver till bra priser. Galet, säger du. Nej kanon är vad det är. Så roligt sedan att få det fint hemma o veta att det inte har kostat så mycket. Man värdesätter det mycket mer då. Fast ni verkar ju kunna värdesätta det redan nu...Kram

    SvaraRadera